• Primăria Orașului Ștefănești, județul Botoșani-
  • anul 2023 –

Baza Legislativă

Primăria Orașului Ștefănești are obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe pagina de internet proprie, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de Hotărârea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării în format electronic de către beneficiar.

Scop

Prezenta metodologie are ca scop determinarea duratei medii de completare a formularelor elaborate de compartimentele Primăriei Ștefănești, în vederea gestionării informațiilor electronice primite de la cetățeni și de la alte categorii de solicitanți care se adresează instituției, în conformitate cu deciziile și procedurile aplicabile.

Documente de referință și asociate

  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 30 iunie 2016, aprobată cu modificări prin Legea nr. 179/2017, cu completările ulterioare.
  • LEGE nr. 9 din 4 ianuarie 2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Descrierea activităților

Metodologia de calcul al duratei de completare a formularelor online ale Unității Administrativ Teritoriale Ștefănești, județul Botoșani reprezintă cadrul care ajută la stabilirea unei direcții unitare pentru comunitate conducând astfel la atingerea scopului principal. Astfel, planificarea strategică a metodologiei reprezintă procesul sistematic prin care comunitatea agreează anumite priorități esențiale pentru îndeplinirea misiunii și se află în concordanță cu evoluția mediului înconjurător. Realizarea planificării este constituită din proiectarea și trasarea obiectivelor care vor fi menționate în Metodologia de calcul.

Formularele online reprezintă instrumentele participative care sunt adresate întregii comunități de pe raza Unității Administrativ Teritoriale Ștefănești, județul Botoșani și care au ca drept scop asigurarea serviciilor în mod online. O asemenea abordare este un demers pe termen scurt, mediu și lung, reprezentând o modalitate de interacțiune și rezolvare a intereselor pentru viitorul comunității.

Compartimentele din cadrul Primăriei Orașului Ștefănești, județul Botoșani care elaborează sau sunt responsabile de gestionarea formularelor pentru colectarea informațiilor, calculează durata medie de completare pentru fiecare formular.

Durata medie de completare se specifică pe formular, folosind următorul format: Durata medie de completare a formularului: x minute.

Formularele astfel redactate se încarcă pe site-ul primăriei www.orasulstefanesti-bt.ro pentru publicare conform metodologiei actuale.

Responsabilitatea actualizării formularelor, în sensul celor de mai sus, și a transmiterii formularelor actualizate spre publicare este a compartimentelor care au elaborat sau sunt responsabile de gestionarea formularelor.

Responsabilitatea publicării formularelor actualizate pe pagina de internet și pe punctul de contact unic electronic, precum și a verificării existenței acestora în locațiile amintite este a Primăriei Orașului Ștefănești.

Determinarea duratei medii de completare a formularelor

Elementele metodologiei de calcul al duratei de completare a formularelor online se fundamentează pe baza formularelor încărcate pe site aferente fiecărui compartiment din cadrul Primăriei Orașului Ștefănești, județul Botoșani.

Simplificarea măsurilor la nivelul administraţiei publice centrale va stabili axa principală a viitoarei dezvoltări explicând principalele roluri şi direcţii, bazate pe propriile principii şi valori. Orașul Ștefănești va îmbunătățirea dezvoltarea serviciilor publice locale pentru  a conduce la dezvoltarea tuturor sectoarelor existente în cadrul comunităţii noastre.

Astfel, cetățenii care vor dori să depună cereri în format electronic la Primăria Orașului Ștefănești vor trebui să aibă în vedere:

  • Compartimentul căruia se adresează
  • Completarea corectă a formularului/ formularelor (date corecte aferente BI/CI
    posesor),
  • Încărcarea documentelor solicitate aferente cererii respective (CI/BI, chitanță, etc.)
  • Criteriile de îndeplinire pentru a obține documentul solicitat în cerere
  • Timpul de soluționare a cererii

Determinarea duratei medii de completare a unui formular se realizează prin media aritmetică a timpilor obținuți ca urmare a completării efective a acestuia de către un eșantion reprezentativ de persoane, alese de compartimentul care a elaborat sau gestionează formularul respectiv.
Reprezentativitatea înseamnă, în acest caz, persoane care lucrează pe calculator cu diferite viteze de dactilografiere (lentă, medie, rapidă etc).

Determinarea timpului de completare efectivă a formularului se realizează în condițiile în care toate datele tehnice și informațiile administrative solicitate în formularul respectiv se consideră a fi aflate la dispoziția imediată a solicitantului (din documentații tehnice, prospecte tehnice și diverse acte administrative). Prin urmare, nu se iau în considerare activitățile prealabile completării formularului dar care sunt efectuate în acest scop, anume: colectare efectivă a datelor și

informațiilor necesare, familiarizare cu cerințele formularului, elaborare a documentațiilor tehnice prealabile, după caz.

 

Nr. crt.

 

Cod formular

 

Denumire formular

Timpul mediu de completare a cererii

(min.)

FORMULARE PERSOANE JURIDICE
1 Anexa nr. 6 Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport marfă cu masa totală autorizată de peste 12 tone aflate în proprietatea 8 min
2 Anexa nr. 7 Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport pe apă aflate în proprietatea 8 min
3 Anexa nr.14 Declaraţie fiscală pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate în cazul contribuabililor 4 min
4 Formularul nr.4 Cerere închiriere spațiu piață 4 min
FORMULARE PERSOANE FIZICE
9 Anexa nr.3 Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren 8 min
10 Anexa nr. 10 Cerere certificat fiscal 5 min
11 Anexa nr. 6 Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport marfă cu masa totală autorizată de peste 12 tone aflate în proprietate 8 min
12 Anexa nr. 7 Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe mijloacele de transport pe apă aflate în proprietatea 8 min
13 Formularul nr.1 Declarația pentru scoaterea din evidență a mijloacelor de transport 5 min
14 Formularul nr.2 Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/ taxei pe mijloacele de transport în proprietate 8 min
15 Formularul nr.3 Cerere privind atribuirea locurilor de vânzare amenajate (tarabe) către producători locali 5 min
16 Formularul nr.5 Cererea pentru eliberarea autorizaţiei privind lucrările de racorduri şi branşament la reţelele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu 5 min
17 Formularul nr.6 Cerere pentru eliberarea certificatului de atestare a edificării/ extinderii construcţiei 5 min
18 Anexa nr. 36 Cerere pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă 3 min
19 Formularul nr.7 Cerere privind includerea în Registru de evidență a Sistemelor Individuale Adecvate (SIA) pentru Colectarea (fose septice) Apelor Uzate 8 min
20 Formularul nr. 8 Cerere certificat de urbanism 10 min
21 Formularul nr. 9 Cerere pentru prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire / desfiinţare 5 min
22 Formularul nr. 10 Cerere pentru prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism 3 min
23 Formularul nr. 11 Cerere pentru emiterea autorizaţiei de construire / desfiinţare 8 min
24 Anexa nr. 1 Declarație arendator 8 min
25 Anexa nr. 2 Declarație arendaș 5 min
26 Formularul nr. 12 Cerere adeverință Registrul Agricol 8 min
27 Formularul nr. 13 Cerere completare anuala carnet comercializare 5 min
28 Formularul nr. 14 Cerere eliberare adeverință APIA 8 min
29 Formularul nr. 15 Cerere eliberare atestat de producător 5 min
30 Formularul nr. 16 Cerere înregistrare contract arendă 4 min
31 Formularul nr. 17 Contract de arenda 10 min
32 Formularul nr. 18 Cerere pentru acordarea alocaţiei de stat pentru copii 15 min
33 Formularul nr. 19 Cerere şi declaraţie pe propria răspundere pentru solicitarea tichetului social electronic pentru alimente/masă caldă – familie cu copii – 15 min