În perioada 24.10.2025 – 15.11.2025, Primăria orașului Ștefănești, județul Botoșani, organizează sesiune de depunere și actualizare a dosarelor pentru locuințele sociale rezultate în urma implementării proiectului de investiții „Construire blocuri pentru locuințe sociale și amenajare incintă în orașul Ștefănești, județul Botoșani” inclus în programul de constructii de locuinte sociale conform legii nr. 114/1996 al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice – locuințe situate pe strada Nicolae Iorga nr. 5.
Cererile se vor depune la sediul Primăriei orașului Ștefănești (etajul 1, Birou Administrator Public), de luni până joi, între orele 10:00-14:30 şi vineri, între orele 10:00-12:00, împreună cu următoarele documente justificative (în funcție de situația concretă a fiecărui solicitant):
- Declaraţie conform formularului nr. 1, sub semnătură privată, cu asumarea de către declaranți a consecințelor prevederilor art. 326 alin. 1 Cod Penal, astfel cum a fost modificat prin O.U.G. nr. 28/2020 privind falsul în declarații, (nefiind necesară autentificarea acestora în fața notarului public), dată atât de solicitant cât şi de membrii familiei de grad I ai acestuia care locuiesc şi gospodăresc împreună: soţ, soţie, copii – pentru copiii minori declarația va fi dată de către reprezentantul minorului, părinții soților, după caz, din care să reiasă faptul că:
- nu ocupă şi nu au ocupat abuziv un imobil aflat în proprietatea Statului Român/în administrarea Consiliului local al orașului Ștefănești, ori în proprietatea orașului Ștefănești;
- nu au deţinut, nu deţin şi nu au înstrăinat o locuinţă proprietate personală sau o cotă parte din suprafaţa utilă a unei locuinţe, mai mare de 18 m.p., pe teritoriul României, după 1.01.1990;
- nu au deţinut, nu deţin şi nu au înstrăinat o casă de vacanţă, proprietate personală, pe teritoriul României după 1.01.1990;
- nu au beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuinţe;
- nu deţin, în calitate de chiriaşi, o altă locuinţă din fondul locativ de stat, nerevendicată în baza legilor speciale – se depune anual.
- Declaraţie conform formularului nr. 2, sub semnătură privată, cu asumarea de către declarant a consecințelor prevederilor art. 326 alin. 1 Cod Penal, astfel cum a fost modificat prin O.U.G. nr. 28/2020 privind falsul în declarații, în care să fie specificată suprafața utilă a locuinței, numărul de persoane care locuiesc la adresa respectivă şi numele acestora.
- Declarația conform formularului nr. 3, sub semnătură privată, cu asumarea de către declarant a consecințelor prevederilor art. 326 alin. 1 Cod Penal, astfel cum a fost modificat prin O.U.G. nr. 28/2020 privind falsul în declarații, a solicitantului privind locuirea în așezări informale – se depune anual.
- Copii după actele de stare civilă (certificat de naştere, de căsătorie, de deces), precum și sentința de divorț, după caz.
- Adeverinţă eliberată de angajator pentru ultimele 12 luni cu detaliere lunară, pentru veniturile nete obţinute ca urmare a unor contracte de muncă încheiate în condiţiile legii atât pentru solicitant, cât și pentru membrii familiei de grad I (soţ, soţie, copii, părinții soților, după caz), care locuiesc şi gospodăresc împreună. În cazul persoanelor angajate în luna anterioară expirării termenului limită de depunere a cererilor, dovada venitului se face prin contract de muncă înregistrat în sistemul REVISAL, fără a fi necesară adeverința eliberată de angajator – se depune anual;
- acte eliberate de către autoritățile statului care să dovedească venitul net realizat în ultimele 12 luni, pentru acele venituri realizate ca urmare a desfăşurării unei activităţi generatoare de venituri, legal constituite (convenţii civile, activități independente, drepturi de autor, dividende, participaţii, venituri din drepturi de asistenţă socială sau altele asemenea) – se depun anual;
- orice alt document justificativ care dovedește obținerea de venituri – se depune anual;
- Declarație conform formularului nr. 4, sub semnătură privată, cu asumarea de către declarant a consecințelor prevederilor art. 326 alin. 1 Cod Penal, astfel cum a fost modificat prin O.U.G. nr. 28/2020 privind falsul în declarații, a membrilor familiei din care să rezulte că nu beneficiază de niciun venit – acolo unde este cazul – se depune anual.
Venitul net lunar pe familie se stabilește pe baza declarației de venit şi a actelor doveditoare, potrivit prevederilor legale.
Declarațiile de venit făcute cu nesinceritate, atrag răspunderea materială sau penală, după caz.
- Declaraţie conform formularului nr. 5, sub semnătură privată, cu asumarea de către declarant a consecințelor prevederilor art. 326 alin. 1 Cod Penal, astfel cum a fost modificat prin O.U.G. nr. 28/2020 privind falsul în declarații, cu suma acordată sau primită ca pensie de întreținere – se depune anual. – dacă este cazul;
- Certificat/decizie de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap/grad de invaliditate – dacă este cazul.
- Copii ale documentelor privind calitatea de beneficiari ai Legii nr. 168/2020 (legitimație sau orice document reglementat) privind recunoașterea meritelor personalului participant la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român și acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia și urmașilor celui decedat. În cazul urmașilor personalului decedat ca urmare a participării la acţiuni militare, misiuni şi operaţii, dovada va fi făcută prin orice document reglementat care se impune. – dacă este cazul;
Documentația va fi depusă o singură dată.
- Declarație conform formularului nr. 6, sub semnătură privată, cu asumarea de către declarant a consecințelor prevederilor art. 326 alin. 1 Cod Penal, astfel cum a fost modificat prin O.U.G. nr. 28/2020 privind falsul în declarații, că nu a beneficiat de închirierea unei locuințe din fondul de locuințe sociale al administrației publice, în baza Legii nr. 114/1996 – se depune anual.
- Copii ale documentelor din care rezultă calitatea solicitantului de veterani şi văduve de război, beneficiari ai prevederilor Legii nr. 341/2004 (urmaşii eroilor martiri, răniţii şi luptătorii în Revoluţia din decembrie 1989) şi ai Decretului–lege nr. 118/1990 (persoane persecutate pe motive politice de dictatura instaurată cu începere din 6.03.1945, precum şi persoanele deportate în străinătate şi prizonierii) – dacă este cazul.
- Adeverinţă care să confirme că solicitantul provine din sistemul de protecție a copilului şi a împlinit vârsta de 18 ani – dacă este cazul.
- Copie a Deciziei de pensionare.
- Dovada evacuării din locuinţă retrocedată în baza Legii nr. 112/1995, a Legii nr. 10/2001 sau a Legii nr. 501/2002 – dacă este cazul (proces-verbal de evacuare întocmit de un executor judecătoresc sau orice alt document care să ateste faptul că aţi părăsit locuinţa) – dacă este cazul;
- Dovada faptului că solicitantul, împreună cu familia, este în curs de evacuare (au proces de evacuare pe rol, notificare pentru evacuarea locuinței prin executor judecătoresc/avocat, sau care au încheiat un contract de închiriere cu revendicatorul) – dacă este cazul;
- Dovada vechimii cererii (orice document care atestă înregistrarea la Primăria orașului Ștefănești a solicitării unei locuințe sociale.
- Dovada solicitantului că este victimă a traficului de persoane (hotărâre judecătorească definitivă, privind săvârșirea unei infracțiuni stabilite de Codul Penal art. 210, 211, 264 și 374 sau a tentativei la una din aceste fapte, împotriva solicitantului sau a membrilor familiei acestuia). – dacă este cazul; Hotărârea judecătorească definitivă se depune o singură dată.
- Orice alt document apreciat de solicitant ca o dovadă în obţinerea punctajului pentru unele drepturi pe care le-a dobândit în legătură cu închirierea locuinţei, cazuri de forţă majoră, situaţii neprevăzute sau de excelenţă.
- Actele de identitate ale tuturor membrilor majori ai familiei (B.I./C.I./C.I.P.) (în copie);
- Adeverinţă de elev sau student eliberată în luna curentă sau anterioară depunerii cererii;
- Talonul de plată din luna curentă sau anterioară pentru persoanele care beneficiază de ajutor de şomaj, ajutor de integrare profesională sau alocație de sprijin.
- Certificat fiscal din care să rezulte că solicitantul şi oricare dintre membrii familiei nu au datorii faţă de orașul Ștefănești și față de bugetul statului;
- Acte doveditoare privind plata chiriei (în copie);
- Chitanţe plăţi utilităţi (gaz, curent, apă).
- Cazier judiciar
Cei care au depus deja solicitări de repartizare a locuințelor sociale anterior datei de 24.10.2025 vor include in dosar și o copie după cererea depusă sau numărul de înregistrare primit la momentul depunerii cererii.
Pentru informații suplimentare puteți apela numărul de telefon 0231.564.101 interior 7-3.
Cu stimă,
Primar, Secretar general al orașului,
Buțura Florin Vesel Petru


